SIFIR ATIK BELGESİ YENİLEME İŞLEMLERİ
Bilindiği üzere, 12 Temmuz 2019 tarihli ve 30829 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Sıfır Atık Yönetmeliği gereğince veri girişlerinin gerçekleştirilmesi ve belgelendirme süreçlerinin yapılmasına ilişkin iş ve işlemler Entegre Çevre Bilgi Sistemi’nde yer alan Sıfır Atık Bilgi Sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.
Sıfır Atık Yönetmeliği’nin “Sıfır atık belgesine başvuru ve başvurunun değerlendirilmesi” başlıklı 17’nci maddesinin üçüncü fıkrasında “Sıfır atık belgelerinin geçerliliği beş yıldır. Belge alma yükümlülüğü bulunan yerler, belgenin geçerlilik süresi dolmadan üç ay önce belgenin yenilenmesi için başvuruda bulunurlar ve belge süreci yeniden başlar.” hükmü gereği belge yenileme iş ve işlemleri Sıfır Atık Belgesi Yenileme Kılavuzu doğrultusunda yapılması gerekmektedir.
Sıfır Atık Belgesi Yenileme Kılavuzu için TIKLAYINIZ
Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planı (Belge Yenileme) Örneği için TIKLAYINIZ